تایپ نوشته های نا گفته

حرفهایی ناگفته ؛ واگویه های نا گفته

تایپ نوشته های نا گفته

حرفهایی ناگفته ؛ واگویه های نا گفته

در گذر از فتنه همراه با رهنود های ره بر

انتشارات همشهری در سالگرد انتخابات دهم ریاست جمهوری به چاپ ضمیمه ای 208 صفحه ای به نام «گذر از فتنه» همراه با روزنامه اقدام کرده بود که همراه با این ضمیمه پوستر زیبایی از ره بر عزیز وجود داشت.
در پشت این پوستر بعضی از مواضع، رهنمودها و تذکرات ره بر را که طی یک سال و اندی اوضاع خاص جامعه را رصد کرده بودند به صورت تاریخ بندی شده چاپ کرده اند خالی از لطف ندیدم توی وبلاگ بذارم، البته سعی کرده ام متن کامل این سخنان را از سایت رسمی ره بر معظم انقلاب یا منابع مستند دیگه به صورت لینک در پائین هر تاریخ قرار بدم تا بشه بهشون رجوع کرد.

آبان 87

1388/8/8
هشدار ره
بر معظم انقلاب نسبت به طرح زود هنگام مسائل از حیث مشغول کردن افراد به یکدیگر ، گلاویز شدن با هم ، بدگوئی کردن از همدیگر و منصرف کردن ذهن ها از مسائل اصلی

فروردین 88

1388/1/1
انتقاد مقام معظم رهبری از کاندیدا ها از خدشه وارد کردن به صحت انتخابات با وجود فاصله 3 ماهه تا انتخابات و برگزاری 30 انتخابات با صحت کامل


اردیبهشت 88

22/2/1388
رهبر معظم انقلاب در عین حفظ علاقه هواداران کاندیداها ، نسبت به ایجاد اصطکاک و اغتشاش آن ها هشدار دادند.


خرداد 88

22/3/1388
رهبر معظم انقلاب ضمن حضور پای صندوق رأی ، از مردم خواستند که نسبت به ایجاد تشنج بدخواهان ملت بر سر صندوق های رأی واکنش نشان بدهند.

23/3/1388
حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی درباره انتخابات دهم :
گمان بر این است که دشمنان بخواهند با گونه هایی از تحریکات بدخواهانه ، شیرینی این رویداد را از کام ملت بزدایند. همواره باید شنبه بعد از انتخابات ، روز مهربانی و بردباری باشد.


25/3/1388
تأکید رهبر معظم انقلاب در دیدار خصوصی با میرحسین موسوی به حفظ آرامش و متانت و پیگیری مسائل از طریق شورای نگهبان

26/3/1388
مقام معظم رهبری در دیدار با رؤسای ستادهای انتخاباتی :
این فضای دوستانه نباید بعد از انتخابات به فضای تقابل و خصومت تبدیل شود. من از شورای محترم نگهبان و وزارت کشور می خواهم اشکالات مطرح شده دقیقاً بررسی شود تا شبهه ای باقی نماند.

متن کامل

 

29/3/1388
رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه :
تن دادن به مطالبات غیر قانونی زیر فشار ، خود این شروع دیکتاتوری است. این اشتباه محاسبه است ؛ این محاسبه غلطی است ؛ عواقبی هم اگر پیدا کند، عواقبش مستقیماً متوجه فرماندهان پشت صحنه خواهد شد

مقام معظم رهبری : به دوستان خوبمان در داخل تذکر دادم که حرف دشمن درباره تقلب را تکرار نکنند، چرا که بیگانگان در صددند اعتمادی را که نظام با مسئولان و عملکردش در طول سی سال به دست آورده ، زیر سوال ببرند.

حضرت آیت الله خامنه ای به نخبگان سیاسی با توجه به نفوذ در بدنه مردم ، نسبت به گفتار و رفتارشان تذکر دادند.

توصیه رهبر معظم انقلاب به نخبگان سیاسی: حفظ آرامش و توجه به کمین دشمنان انقلاب اسلامی

رهبر معظم انقلاب :
اگر نخبگان سیاسی بخواهند قانون را زیر پا بگذارند، یا برای اصلاح ابرو ، چشم را کور کنند، چه بخواهند، چه نخواهند، مسئول خونها و خشونتها و هرج و مرجها، آنهایند.

مقام معظم رهبری :
این چهار نفری که وارد عرصه این انتخابات جدی شدند، همه شان جزو عناصر نظام و متعلق به نظام بودند و هستند.

رهبر معظم انقلاب درباره عملکرد صداوسیما درباره مناظره ها گفتند :
در مواردی انسان میدید که در این مناظره ها جنبه منطقی مناظره ضعیف میشد؛ جنبه احساساتی و عصبی پیدا میکرد؛ جنبه تخریبی غلبه پیدا میکرد؛ سیاه نمائی وضع موجود به شکل شکل افراطی در این مناظره ها دیده شد؛ سیاه نمائی دوره های گذشته هم در این مناظره ها مشاهده شد؛ هر دو بد بود.

مقام معظم رهبری :
مردم اطمینان دارند؛ اما برخی از طرفداران نامزدها هم اطمینان داشته باشند که جمهوری اسلامی اهل خیانت در آراء مردم نیست. ساز و کارهای قانونی انتخابات در کشور ما اجازه تقلب نمیدهد. این را هر کسی که دست اندرکار مسائل انتخابات هست و از مسائل انتخابات آگاه هست، تصدیق می کند؛ آن هم در حد یازده میلیون تفاوت!!


تیر 88

2/4/1388
موافقت رهبر معظم انقلاب با تمدید 5 روزه رسیدگی به شکایات نامزدهای انتخابات دهم ریاست جمهوری

29/4/1388
حضرت آیت الله خامنه ای :
نخبگان سر جلسه امتحانند؛ امتحان عظیمی است. در این امتحان، مردود شدن، رفوزه شدن، فقط این نیست که ما یک سال عقب بیافتیم؛ سقوط است.


مرداد 88

10/5/1388
در پی دستور رهبر انقلاب به سعید جلیلی، در رابطه با تشکیل هیأت ویژه برای حوادث اخیر و مشکلات آسیب دیدگان و قربانیان، این هیأت دیدارهای خود را با خانواده قربانیان حوادث اخیر آغاز کرده است.

12/5/1388
رهبر معظم انقلاب در بیاناتی مخالفان عصبانی و زخم خورده که در 4 سال آینده به معارضه با دولت می پردازند و منتقدانی که با نظام دشمنی ندارند را 2 دسته ای دانستند که باید مورد توجه و محاسبه قرار بگیرند.

 

شهریور 88

4/6/1388
تأکید رهبر معظم انقلاب به عدم برخورد نظام با هیچ فردی به شرط رفتار در اصول و دوری از خشونت و بر هم زدن آسایش و امنیت جامعه

اشاره رهبر معظم انقلاب به تخلفات دستگاه های اجرایی در جریانات امثال کوی دانشگاه و کهریزک و تأکید برخورد قاطع با متخلفان

حضرت آیت الله خامنه ای :
بعد از انتخابات که تحرکاتی از طرف بعضی ها شروع شد، یک تجاوب نسبی هم از سوی جمعی از مردم تهران صورت گرفت، آنها امیدوار شدند، فکر کردند آنچه که تصور میکردند، انجام شد و گرفت و امیدوار شدند

مقام معظم رهبری :
من اگر یک وقتی توی نماز جمعه یک حرفی میزنم، این ابتدا به ساکن نیست. من پیغام دادم، گفتم این را شما دارید شروع می کنید، اما نمی توانید تا آخر کنترل کنید؛ می آیند دیگران سوء استفاده می کنند. حالا دیدید آمدند سوء استفاده کردند.

لزوم حضور نخبگان فکری در عرصه جنگ نرم به عنوان افسران جنگ نرم از سوی رهبر معظم انقلاب 


20/6/1388
رهبر معظم انقلاب سیاست نظام در قبال افرادی که دنبال خشونت و بر هم زدن امنیت جامعه نباشند را سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی عنوان کردند.

 

مهر 88

2/7/1388
مقام معظم رهبری :
حضور هشتاد و پنج درصدی مردم، یک چیز امیدبخشی است، یک چیز مهمی است؛ این جز اعتماد به این نظام و دل بستن به این نظام، معنای دیگری ندارد، و این اتفاق افتاد.

آذر 88

22/9/1388
حضرت آیت الله خامنه ای نسبت به وظیفه نخبگان برای روشنگری تأکید کردند و از سکوت برخی از آنان انتقاد نمودند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت حمایت از کسانیکه در حوادث اخیر آسیب دیده اند گفتند : باید از آسیب دیدگان حمایت کرد و آسیب زنندگان را هر کسی باشند مورد مؤاخذه قرار داد.


بهمن 88

28/11/1388
مقام معظم رهبری راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن را نشانه عظمت ملت ایران قلمداد کردند و حضور آنان را مشتی بر دهان مخالفان و دشمنان نظام دانستند.


اسفند 88

6/12/1388
مقام معظم رهبری :
اختلاف نظری هم وجود داشته باشد، این اختلاف نظر نباید به معارضه و مجادله و مخاصمه بینجامد؛ که از این مخاصمات، دشمن سود می برد. حرف ما این است.


فروردین 89

1/1/1389
مقام معظم رهبری در تفسیر حوادث یک سال گذشته گفتند :

دشمنان کشور و دشمنان نظام جمهوری اسلامی بعد از گذشت سی سال، همه تلاش خود و توان خود و نیروهای خود را متمرکز کرده اند، برای اینکه بتوانند این انقلاب را از درون شکست بدهند. ملت در مقابل این توطئه بزرگ، با بصیرت بی نظیری توانست دشمن را به شکست بکشاند. تجربه ای که در این هشت ماه بعد از انتخابات تا بیست و دوم بهمن بر این ملت و بر این کشور گذشت، تجربه ای پر از درس، پر از عبرت و حقیقتاً مایه سربلندی ملت ایران است. در سال 88 ملت خوش درخشید؛

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد